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The Hierschel Family of Trieste
'...in the last decades of the eighteenth century... amongst the city's wealthy and prominent families were those of Joachim Hierschel from Hamburg...' (Dubin, p.22)
'Important communal officials lived outside [the ghetto], such as the beadle Vita Gattegno and the Capi Joachim Hierschel and the Luzzatto brothers.' (Dubin, p.27)
"In the late 1790s... the Borsa deputies chose long-time member Abram Hierschel as one of the additional six to help them supervise the erection of the new neoclassical Borsa.' (Dubin p.32)
'In 1812, Filippo Hierschel's personal fortune was estimated at 80,000 florins, far and away the highest of the twenty-five members of the Municipal Council.' (Dubin, p. 239)
'1770: ...the community asked their well-connected court agent Joachim Hierschel to present their case directly to Vienna.' (Dubin, p. 245) Hierschel-Minervi, Nobles 1857 Baron (1877 Saxe-Meiningen), (converts), styled Counts in Italy, Hiromi Hierschel of this family was a moderately successful painter.
Arms
Hierschel de Minerbi Écartelé: aux 1 et 4, de gueules, à un épi d'or sur une terrasse de sinople, accosté et tenu par deux lions affrontés d'argent; au 2, d'azur, à une tête et col de cerf d'or; au 3, d'azur, à un vaisseau d'or, habillé d'argent, voguant sur une mer du même. Deux casques couronnés.
Motto: INTEGRITATE ET INDUSTRIA
Gioacchino Hierschel de Minerbi
Gioacchino Hierschel de Minerbi was born 18th March 1834 in Trieste, then the port of the Austrian Empire, the son of Leone Hierschel, a member of one of Trieste's leading Jewish families, and Clementina Minerbi. He had a sister, Ernesta, born in 1854, and also a Clara Zoe and possibly an Elodia; and a brother, Oscar, the diplomat. He trained as an artist, and spent his twenties and thirties painting in Holland, Dordrecht and Rotterdam and studying at the Academy in The Hague. It was whilst living here that he adopted the name Joachim Van Hier, signing all his works 'Van Hier'. He seems to have spent the latter years of his life in London, producing large numbers of picture postcards for Raphael Tuck and Sons painting under the name of Professor Van Hier, and working in the style of the Impressionists, helping to popularise their style to a wider audience. He specialised in sunsets, river scenes, often the Thames, views of Venice, dramatic stormy sea scenes and rural landscapes, with distinctive impasto techniques in his skies, and a typical use of yellow, and an individualistic representation of the human figure foreshadowing Lowry. He was living in St James, London, according to the 1881 census. He married Hannah Rawlinson in Brighton in 1893. He died in London on 23rd February 1905.
Addendum: I recently discovered that he married a second time at the end of his life. I shall try to add the details when I am in better health.
Postscript 2019: I suspect that he was married but once to Hannah Rawlinson. I think Selina Curtis married Frederick Derviller.
Family Tree
Hierschl-Minerbi, Joachim (Maler, geb. Zu Triest 18. März 1834). Der Sohn wohlhavender jüdischer Eltern, welche in Triest sesshaft sind, wo auch Joachim seine künstlerische Ausbildung erhalten hat. Seine ersten Lehrer waren Merlato und Fiedler [Bd. IV, S. 225] in Triest, später in Wien van Haanen [Bd VI, S. 100] und Püttner, auch besuchte er die Kunstakademien zu Venedig, Mailand und Florenz. Reben der Oel- und Aquarellmalerei verlegte sich H. auch auf die Lithographie und Radirkunst. In Wien erscheint H. zuerst mit seinen Gemälden im Jahre 1856 in den Austellungen des österreichischen Kunstvereins und in nämlichen Jahre auch in der Kunstaustellung zu Mailand. Seit dieser Zeit hat er die Monatsaustellungen des erstgenannten Vereins in bald grösseren bald kleineren Zwischenräumen immer wieder beschickt. Es waren daselbst ausgestellt: 1856, im März: “Canol-Landschaft im Mondlicht”; - im Juli: “Landschaftbild an der dalmatinischen Küste”; - im August ein zweites Motiv derselben Küstengegend; - im December: “Umgebung von Bagni bei Lucca; - 1857, im Jänner: “Canal-Partie” (vom Kunstvereine angekauft um 65 fl.); - “Nach dem regen” vom Kunstvereine angekauft um 75 fl.); - “Abendlandschaft”; - im März: “Ideale Landschaft”; - “Sonnenuntergang”; - 1858, im Februar: “Nach dem Gewitter”; - im Juni: “Ein Morgen”; - “Insel Murano bei Venedig”; - 1859, “Partie aus der Umgebung Wiens”, - “Am Lido von Venedig”; - 1860: “Partie an der Donau bei Wien”. Die angeführten Bilder sind in den Ausellungen gewöhnlich als unverkäuflich bezeichnet. Von anderen Bildern H.’s sind anzuführen: Donaugegend, im Besitze des herzogs von Sachsen-Coburg-Gotha, von Canadelli gestochen; eine zweite von der Akademie der Künste in Venedig 1861 angekauft; - zwei Canal-Landschaften aus Venedig, beide im Besitze der Frau Herzogin von Parma; - verschiedene Ansichten des Lago di Como, Lago maggiore, aus Friaul, Istrien, Dalmatien, Ungarn, Veduten von Triest und Schönbrunn, viele kleinere Marinen, Canal-partien u. dgl. M. Auch hat er eine Sammlung von Ansichten aus den verschiedenen Provinzen des Kaiserstaates lithographirt. In jeder Folge von Bildern, welche einer Provinz angehören, soll der landschaftliche Charakter derselben dargestellt werden. Vollendet ist ferner eine Reihe von Aquarellen, Eisenbahnstationen auf der Strecke Wien-Triest darstellend. Im Jahre 1856 erschien auch das Werk: “Collection des gravures à l’eau forte composees et gravees par J. Hierschl” (Wien, M. Auer, Fol.). Es ist diess eine Serie von 30 Blättern, deren jades mit dem Monogramm H.’s bezeichnet ist und worin alle verschiedenen Radirungsmethoden dargestellt werden, nämlich die freie radirung mit Rouleau, mit halber und mit ganzer Aquatinte u. s. w., und zwar so, dass immer einige Blätter bloss in der einen von den angeführten Methoden ausgeführt sind. Die Wahl der Motive wechselt; es sind flache und gebirgige Landschaften, Wald- und Canalpartien, Abendlandschaften, Mondschein, Figurenbilder u. dgs. M., und der figuralische Theil ist durch verschiedene Scenen aus dem Alltagsleben vertreten. Dem Werke ist als instructiver Theil beigegeben ein “Aperçu historique et scientifique sur l’histoire et les procedes de la gravure à l’eau forte”, worin in Kürze, aber doch dem eiwas pomphaften Titel nicht entsprechend, die geschichte der Kupferstecherei nebst den verschiedenen Methoden des Radirens abgehandelt wird. Anlässlich dieses Werkes, welches H. an mehrere Regenten geschicht, wurde er von denselben, wie von Belgien, Portugal, Parma mit Ordern, von Toscana, Griechenland mit medaillen ausgezeichnet. H. ist Mitglied dr Akademie der schönen Künste in Venedig und in Parma, thätiges Mitglied mehrerer anderer Vereine und steht an der Spitze des Auschuffes zur Errichtung des Reffel-Monuments in Triest. In Freiburg erwarb er sich die philosophische Doctorwürde. Seit einigen Jahren lebt er in Wien.
Hierschl-Minerbi, Joachim (painter, born in Trieste on March 18 1834). The son of wealthy Jewish parents, who are settled in Trieste, where Joachim received his artistic training. His first teachers were Merlato and Fiedler [Bd IV, p. 225] in Trieste, later in Vienna van Haanen [Bd VI, p. 100] and Püttner, he also attended the art academies in Venice, Milan and Florence. Efforts of oil and watercolour paintings are moved to the H. lithography and Radirkunst. In Vienna H. appears first with his paintings in 1856 in the Austrian art exhibitions of the association and same years also in the art exhibition in Milan. Since that time, he has monthly exhibitions of the first major soon Association in smaller spaces soon repeatedly numbers. It was there issued: 1856, in March: "Canal landscape in the moonlight" - in July: "Landscape picture on the Dalmatian coast" - in August for a second motive same coastal area - in December: "Surroundings of the Bagni at Lucca; -- 1857, in January: "Canal-lot" (from the art clubs purchased for 65 fl) - "After the lively" by the art clubs purchased for 75 fl); - "Evening Landscape" - in March: "Ideal Landscape"; -- "Sunset" - 1858, in February: "After the storm," - in June: "One morning," - "Island of Murano near Venice" - 1859, "consignment from the surrounding Vienna" - "On Lido Venice "- 1860:" consignment on the Danube near Vienna. " The pictures are shown in the Ausellungen usually considered unsaleable. From other images H. 's so: Danube area, in possession of the Dukes of Saxe-Coburg-Gotha, Canadelli razor, a second of the Academy of Arts in 1861 Venice purchased; - two Canal landscapes from Venice, both in possession of the Duchess of Parma; - different views of Lake Como, Lake Maggiore from Friuli, Istria, Dalmatia, Hungary, Veduten of Trieste and Schoenbrunn, many smaller marinas, Canal-partien etc. M. Also, he has a collection views from the various provinces of the imperial state lithographirt. In each sequence of images, which belong to a province, the scenic character of that display. Full Ends is also a series of watercolours, railway stations on the route Vienna-Trieste depicting. The year 1856 also saw the plant: "Collection of gravures forte à l'eau et gravees par composees J. Schlauch Here" (Vienna, M. Auer, Fol). Diess It is a series of 30 sheets, each with the monogram H. 's means and with all the different Radirungsmethoden [engraving techniques] being represented, namely the free radirung [engraving] with Rouleau, with half and full aqua ink so forth, so that always some sheets only in one of the above methods are executed. The choice of motifs changes,
flat and mountainous landscapes, forest and Canal views, evening landscapes, moonlight, figures and images dgs. M., and the figuralische Theil is through various scenes from everyday life. The works is instructiver Theil added as a "Aperçu historique et sur l'histoire scientifique et les procedes gravure de la forte à l'eau", which will soon, but the eiwas pomphaften title is not in accordance with the history of Kupferstecherei [copper etching] addition to the various Methods of Radirens cover. During this work, which is an H. historical several regents, he was the same as proposed by Belgium, Portugal, Parma with orders from Tuscany, Greece with medals. H. is a member dr Academy of Fine Arts in Venice and in Parma, thätiges member of several other clubs and is at the forefront of establishing the Auschuffes-Reffel Monuments in Trieste. In Freiburg, he is philosophy Doctor dignity. For several years he has lived in Vienna.
University of Freiburg 1860
Signatur: B038 / 104
Prov.: Phil. Fak.
Umfang: 1 Fasz.
Laufzeit: 1860-1861
Titel: Beilagen zu den Protokollverhandlungen des Dekans Ludwig Oettinger
Enthält u.a.: Einführung eines Anmeldungsbuches für Studenten; Beschaffung von Büchern; Verwendung der Überschüsse aus dem Baader-Weinbergerschen
Stiftungsfonds; Verleihung der Doktorwürde an Dietrich Kirchhoff, Heinrich Hemensperger, Stephan Uhl, Joachim Ritter von Hierschel-Minerbi, Bernhard Anton Schellen, Julius Maier, Carl Traub und Franz Schleweck; Bitte von A. Möllenbeck, C. Lattermann, Heinrich Holland und Valtentin Sauter um Verleihung der Doktorwürde;
Erstellung eines Vorlesungsverzeichnisses; Teilnahme des Dekans an der Säkularfeier der Universität Basel; Beschwerde des Professors Franz Josef von Buß über die Verweigerung der Aufnahme seiner Vorlesung in das Vorlesungsverzeichnis; Erhöhung der Mittel für das physikalische und mathematische Kabinett; Unterbringung von Gipsabdrücken der Universitätssammlung; Einrichtung einer zweiten Professur für Kameralwissenschaften; Bitte von Franz Sauter, Johann Abraham Merz, Rudolf Murs und Ferdinand Vemotti um Befreiung von den Kollegiengeldern; Aufstellung der Mitglieder des philologischen Seminars;
Wahl des Dekans; Aufnahme eines Kredits zu Anschaffungen für das physikalische Kabinett
Hemensperger, Heinrich
Geburtsdatum: 09.07.1828
Signatur: B038 / 105
Prov.: Phil. Fak.
Umfang: 1 Fasz.
Laufzeit: 1861-1862
Titel: Beilagen zu den Protokollverhandlungen des Dekans Anton Baumstark
Enthält u.a.: Verleihung der Doktorwürde an Heinrich Holland, Nikolaus Michael, Johann Georg Sauter und Franz Xaver Kraus; Stellungnahme der Fakultät zum Haushalt 1862/1863; Anschaffung von Apparaten für das physikalische Kabinett; Erstellung eines Katalogs der Münzsammlung;
Beurlaubung des Professors Friedrich Gfrörer aus gesundheitlichen
Extracted from a history of the Philosophy department
Josef Ressel
Text je z převážné části upravenou verzí úvodní stati publikace Dr. Jiřího Charváta a Mgr. Pavla Kobetiče "Josef Ressel a Chrudim", vydané roku 1987 chrudimským muzeem; stať o literárním ztvárnění osobnosti J. Ressela zpracoval PhDr. Miroslav Bastl, CSc.,
Dle matriky pokřtěných římskokatolického (tehdy děkanského) úřadu v Chrudimi se Josef Ludvík František Ressel narodil dne 29. června 1793 v domě čp. 124/I v Chrudimi v Široké ulici. Resselovi rodiče Antonín Heřman Ressel a Marie Anna, rozená Konvičková, se přistěhovali do Chrudimě zatím neznámo odkud - podle literatury někdy v roce 1791 nebo 1792, kdy se Resselův otec stal v Chrudimi výběrčím mýta a nápojové daně. To již měli syna Františka Antonína, narozeného 17. 1. 1791 v Čížkovicích (okres Litoměřice). Kromě Josefa se Antonínu Heřmanovi a Marii Anně Resselovým narodily v Chrudimi i dvě dcery, a to Viktorie (nar. 16. 2. 1795) a Marie (nar. 15. 5. 1797).
K slavnosti byl pozván i terstský Komitét pro postavení Resselova pomníku, jehož tříčlenná delegace vedená předsedou dr. Jáchymem, rytířem Hierschel-Minerbim, se do Chrudimě - jako host města - dostavila se synem Josefa Ressela, Jindřichem Resselem, který byl městem rovněž pozván a který se již tehdy velmi činně angažoval spolu s Cervo Reggiem pro uznání Resselovy priority vynálezu lodního šroubu a pro uctění jeho památky (názvem veřejného prostranství, postavením pomníku apod.).
http://www.gjr.cz/webstranky/eda2/03-skola/historie-ressel.php#a1
Summary by Ladislav Rezucha:
The article is a biography of Josef Ressel (Czech inventor, who invented screw propeller for boats).
In the summer of 1861 Dr Joachim, knight Hierschel-Minerbi, chairman of the Ressel Monument Committee in Trieste (now Italy), was invited with two other Committee members and Ressel's son Jindrich (or Friedrich in German) by the town of Chrudim for unveiling a memorial plaque on the house where Ressel was born. This large celebration took place on 29/06/1861 - the day of his birthday - which ended with a banquet on Strelecky Island. On this occasion, Jindrich Ressel was offered Honorary Freemanship.
Some clarification: Ressel lived in Trieste where he carried out his experiments but is buried in Ljubljana (capital of Slovenia), where he died during an official trip. Many of Trieste's citizens were honoured by the fact that they lived in the same town as such a great inventor and wanted to erect a monument to him. They elected a Monument Committee, who failed to carry out the task, because of the opposition of people who considered Ressel as Austrian and the enemy. That is why his bronze monument was erected in Vienna instead.
Wikipedia
40 Ressel Monument, Madersperger, Marcus
The tragic fate of Austrian inventors: About ship propellers, the sewing machine and about the first automobile.
Ressel, Madersperger, Marcus
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VideoRessel Madersperger Marcus
Josef Ludvík František Ressel (in Czech) or Joseph Ludwig Franz Ressel (in German) or Josip Ressel (in Slovenian and Croatian) (June 29, 1793- October 9, 1857) was a Bohemian forest warden and the inventor of the ship's propeller.
Ressel was born in Chrudim, Bohemia, and worked as a forest engineer in Motovun, Istria (modern-day Croatia). He worked in Kostanjevica on the Krka river (modern-day Slovenia then Austrian Empire) where he tested his ship propellers for the first time. He relocated to Trieste (modern-day Italy, then Austrian Empire) where his tests were successful. He was awarded the propeller patent in 1827. He modified a small steam-powered boat Civeta by 1829 and test-drove it in the Trieste harbor at six knots before the steam conduits exploded. Because of this misfortune, the police banned further testing.
As early as 1804, the American John Fitch is credited with a screw propeller, which was unsuccessful. In 1836, the Englishman Francis Petit Smith tested a screw propeller similar to Ressel's. The first cross-Atlantic journey of a ship powered by a screw-propeller was in 1839, with Ressel's screw improved by the Swedish engineer John Ericsson. The propeller screw design stabilized in the 1880s.
Among other Ressel's inventions are pneumatic post and ball and cylinder bearings. He was granted numerous patents during his life.
He died in Ljubljana and is buried in the Navje cemetery.
150. Todestag von Josef Ressel
Josef Ressel, Erfinder und Forstmann, starb vor 150 Jahren am 9. Oktober 1857. Er absolvierte die Forstakademie in Mariabrunn bei Wien, wo jetzt ein Ressel-Denkmal steht und Institute des Bundesforschungs- und Ausbildungszentrums für Wald, Naturgefahren und Landschaft (BFW) untergebracht sind. Ressel fiel in der Forstakademie durch hervorragende Leistungen auf, hatte schnell unter den Mitschülern eine Führungsrolle inne und wurde von einigen seiner Lehrern besonders gefördert.
Wiederbewaldung des Karstes mit EicheRessel war ein typischer Altösterreicher: geboren 1793 in Böhmen, Jugend in Linz und Wien, vierzigjährige berufliche Tätigkeit, durchwegs im Forstbereich, in Unterkrain, Triest, Montana in Istrien und Venedig. Er kartierte unter anderem die Görzer und Flitscher Wälder, befasste sich mit den Problemen der Wiederbewaldung des Karstes und entwickelte eine Methode zur Bekämpfung des Borkenkäfers. Der gewissenhafte Forstmann Ressel hatte ständig Ideen, die er in die Tat umsetzte: einen Entfernungsmesser, einfache Pressen und – natürlich - die Schiffsschraube.
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Description
Joseph Ressel Denkmal im Resselpark in Wien (vor dem Hauptgebüude der Technischen Universität)
Source
Nikon E4500
Date
Jun 11, 2006
Author
Clemens PFEIFFER, A-1190 Wien
Rijksbureau voor Kunsthistorische Documentatie
Voorkeursnaam Hierschl-Minerbi, Joachim
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Naamsvariant Hiersch-Minerbi, Joachim
Hier, Joachim van
Hierschel, Gioacchino
Hierschell, Gioachino
Opmerking zie naslagwerken
Man/vrouw/groep man
School Oostenrijks
Geboorteplaats/datum Triëst 1834-03-18
Sterfplaats/datum Londen 1905
Plaats/periode van werkzaamheid Nederland 1850 - 1870
Hierschl-Minerbi moet meer dan eens in Holland geweest zijn. Hij studeerde enige tijd aan de akademie in Den Haag.
Dordrecht 1850 - 1870
Niet bekend wanneer en hoe vaak Hierschl-Minerbi in Dordrecht was.
Rotterdam 1850 - 1870
Niet bekend wanneer en hoe vaak Hierschl-Minerbi in Rotterdam was.
Utrecht 1877
foto van olieverfschilderij - gesigneerd van Hier 77 Utrecht
Kwalificatie etser , graficus, schilder
Onderwerp genrekunst
havengezichten
landschappen
Bronnen/Naslagwerken Thieme/Becker 1907-1950 , dl. 17 (1924), p. 62
Bénézit 1976 , dl. 5, p. 537
Busse 1977 , p. 577 (als: Hierschl-Minerbi (Hiersch-Minerbi) Joachim gen. Van Hier, Joachim)
Witt Checklist 1978 , p. 137
Saur Bio-Bibliographischer Index 1999-2000, dl. 4, p. 741 (als: Hierschl-Minerbi, Joachim (Hierschel, Gioacchino; Van Hier, Joachim; Hierschell, Gioachino))
Documentatie RKD BD/0970 - BUI/Dromen van Holland
BD/Witt-microfiches
BUI/Duitsland-Oostenrijk.3/Schilderkunst-voorordening
BUI/Duitsland-Oostenrijk.3/Tekenkunst-voorordening
Recordnummer 38363
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Kunstwerknummer 67172
Afbeeldingsnummer 0000138328
Huidige toeschrijving Joachim Hierschl-Minerbi
Datering ca. 1860 (1850 – 1870)
in deze periode is Hierschl-Minerbi meerdere keren in Nederland geweest
Titel Haven te Dordrecht bij zonsondergang
Onderwerpstrefwoorden topografische voorstelling , rivierlandscha, stadsgezicht, aanlegplaats, aantal menselijke figuren (guideterm), haven, koepel, rivier, roeiboot, stad (in landschap/marine), stenen brug, stoomschip, vissersschip, zeilboot, zonsondergang
Afgebeelde plaats Dordrecht
Object schilderij
Drager/techniek drager onbekend, olieverf
Vorm/maten liggende rechthoek, 46 x 62 cm
Signatuur/opschrift enz. gesigneerd (rechtsonder): van Hier
Veiling Bonhams, Londen, Fine Oil Paintings, 1982-11-25, lotnr. 201, afb. zwart-wit
Documentatie RKD BD/0970 - BUI/Dromen van Holland (afb.nr.: 0000138328)
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Auction records
Gioachino HIERSCHEL de , Jerusalem: Birket Israel , 1864
Oil/canvas , Painting , 8 1/4x12 5/8 in, 21x32 cm
HIERSCHL-MINERBI, Joachim (1834-1905)<SCRIPT></SCRIPT>
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HIER van Joachim
HIERSCHEL Joachim
Auction records
Date Title Dated Size cm (in) Medium
9/14/2006 Dutch Canal Scene/Dutch coastal Scene 1874 59x92 Oil/canvas
12/4/2002 Mondnacht im Hafen 23.5x53 Oil/panel
5/30/2002 The Fishing Fleet at Sunrise/The Fishing Fleet at Dusk 46x68 Oil/canvas
4/21/2002 Aftonstämning, i förgrunden fiskebåtar 91x55.5 Oil/canvas
5/20/2000 Ankunft der Fischerboote 61x91.5 Oil/canvas
3/22/1999 Voiliers près d'une ville hollandaise au coucher de soleil 36x46 Huile/toile
Date Title Dated Size cm (in) Medium
12/5/2007 Port des Pays-Bas au clair de lune 57x91 Huile/toile
9/14/2006 Dutch Canal Scene/Dutch coastal Scene 1874 59x92 Oil/canvas
3/24/2003 Scène de port en Hollande 21x39 Huile/toile/panneau
12/4/2002 Mondnacht im Hafen 23.5x53 Oil/panel
11/2/2002 Paysage de neige 14x21.8 Huile/toile
10/30/2002 Scène de port en Hollande 21x39 Huile/toile/panneau
5/30/2002 The Fishing Fleet at Sunrise/The Fishing Fleet at Dusk 46x68 Oil/canvas
4/21/2002 Aftonstämning, i förgrunden fiskebåtar 91x55.5 Oil/canvas
12/2/2000 Anlandende Küstenfischer vor dem Gewitter 61x91 Oil/canvas
5/20/2000 Ankunft der Fischerboote 61x91.5 Oil/canvas
7/6/1999 Rowing in to the Jetty 29.5x40 Oil/panel
4/29/1999 Rowing in to the Jetty 29.5x40 Oil/panel
3/22/1999 Voiliers près d'une ville hollandaise au coucher de soleil 36x46 Huile/toile
4/7/1998 Fischerboot vor der Adriaküste 1854 32.5x42.5 Oil/board
11/20/1996 Scheldt 23x30.5 Oil/board
3/12/1996 Boulogne by Moonlight 50.5x76 Oil/canvas
11/26/1991 Figures in a winter landscape 28.5x38.5 Oil/canvas
1/31/1991 Stadtansicht in Holland 16x20 Oil/panel
7/5/1990 Fischerboot vor der Adriaküste 1854 30x41 Oil/panel
1881 British Census
G.H. DE MINERBI Household
Male
Other Information:
Birth Year <1839>
Birthplace Trieste (F), Austria
Age 42
Occupation Artist & Painter
Marital Status U <Unmarried>
Head of Household Rich.H.W. DRUMMOND
Relation Lodger
Disability
Source Information:
Dwelling 2 New Burlington St
Census Place London, Middlesex, England
Family History Library Film 1341028
Public Records Office Reference RG11
Piece / Folio 0122 / 65
Page Number
16
Household:
Name Relation Marital Status Gender Age Birthplace Occupation Disability
Rich.H.W. DRUMMOND Head U Male 40 Millfield In Hawthorndean Bart Northumbd
Thos. FOWLER Lodger U Male 48 Burton Stalker, Lincoln, England Clergyman ... & ...
G.H. DE MINERBI Lodger U Male 42 Trieste (F), Austria Artist & Painter
His Landlord
Richard Drummond appears to have been a scion of the family of Hawthorndean or Hawthornden, near Edinburgh. The Drummonds were baronets.
"HAWTHORNDEAN, a hamlet in the county Edinburgh, Scotland, 6 miles S. of Edinburgh. It is a station on the Edinburgh and Peebles section of the North British railway. Hawthorndean House is situated on the river Esk, near Roslin Castle, and belongs to the Drummonds, whose ancient seat is still standing. It was visited by Queen Victoria in 1848, and contains some fine portraits and the dress worn by Charles Stuart in 1745. It was here that Ben Jonson visited W. Drummond, the poet and historian."
A Neighbour?
The Rev. Thomas Fowler, D.D. Oxon, Hon. LL.D.(Edin.) (1848-49), was Postmaster of Morton College,Oxford; he was a " double first " in Classics and Mathematics; Fellow of Lincoln; Denyer Theological Scholar. He served the University as Proctor, Professor of Logic, and Select Preacher. He became President of Corpus Christi in 1881 and was Vice-Chancellor of the University of Oxford 1899-1900. Dr. Fowler was born in Castletown and attended the College as a day boy. He died at Oxford in 1904 and bequeathed to the Trustees an endowment of £1000 for the College.
THE REV. T. FOWLER, D.D., LL.D.
This Thomas Fowler was, however, born in Castletown, isle of Man
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Precenicco |
Transliteration and Translation (in progress)
Hierschl-Minerbi, Joachim (Maler, geb. Zu Triest 18. März 1834). Der Sohn wohlhavender jüdischer Eltern, welche in Triest sesshaft sind, wo auch Joachim seine künstlerische Ausbildung erhalten hat. Seine ersten Lehrer waren Merlato und Fiedler [Bd. IV, S. 225] in Triest, später in Wien van Haanen [Bd VI, S. 100] und Püttner, auch besuchte er die Kunstakademien zu Venedig, Mailand und Florenz. Reben der Oel- und Aquarellmalerei verlegte sich H. auch auf die Lithographie und Radirkunst. In Wien erscheint H. zuerst mit seinen Gemälden im Jahre 1856 in den Austellungen des österreichischen Kunstvereins und in nämlichen Jahre auch in der Kunstaustellung zu Mailand. Seit dieser Zeit hat er die Monatsaustellungen des erstgenannten Vereins in bald grösseren bald kleineren Zwischenräumen immer wieder beschickt. Es waren daselbst ausgestellt: 1856, im März: “Canol-Landschaft im Mondlicht”; - im Juli: “Landschaftbild an der dalmatinischen Küste”; - im August ein zweites Motiv derselben Küstengegend; - im December: “Umgebung von Bagni bei Lucca; - 1857, im Jänner: “Canal-Partie” (vom Kunstvereine angekauft um 65 fl.); - “Nach dem regen” vom Kunstvereine angekauft um 75 fl.); - “Abendlandschaft”; - im März: “Ideale Landschaft”; - “Sonnenuntergang”; - 1858, im Februar: “Nach dem Gewitter”; - im Juni: “Ein Morgen”; - “Insel Murano bei Venedig”; - 1859, “Partie aus der Umgebung Wiens”, - “Am Lido von Venedig”; - 1860: “Partie an der Donau bei Wien”. Die angeführten Bilder sind in den Ausellungen gewöhnlich als unverkäuflich bezeichnet. Von anderen Bildern H.’s sind anzuführen: Donaugegend, im Besitze des herzogs von Sachsen-Coburg-Gotha, von Canadelli gestochen; eine zweite von der Akademie der Künste in Venedig 1861 angekauft; - zwei Canal-Landschaften aus Venedig, beide im Besitze der Frau Herzogin von Parma; - verschiedene Ansichten des Lago di Como, Lago maggiore, aus Friaul, Istrien, Dalmatien, Ungarn, Veduten von Triest und Schönbrunn, viele kleinere Marinen, Canal-partien u. dgl. M. Auch hat er eine Sammlung von Ansichten aus den verschiedenen Provinzen des Kaiserstaates lithographirt. In jeder Folge von Bildern, welche einer Provinz angehören, soll der landschaftliche Charakter derselben dargestellt werden. Vollendet ist ferner eine Reihe von Aquarellen, Eisenbahnstationen auf der Strecke Wien-Triest darstellend. Im Jahre 1856 erschien auch das Werk: “Collection des gravures à l’eau forte composees et gravees par J. Hierschl” (Wien, M. Auer, Fol.). Es ist diess eine Serie von 30 Blättern, deren jades mit dem Monogramm H.’s bezeichnet ist und worin alle verschiedenen Radirungsmethoden dargestellt werden, nämlich die freie radirung mit Rouleau, mit halber und mit ganzer Aquatinte u. s. w., und zwar so, dass immer einige Blätter bloss in der einen von den angeführten Methoden ausgeführt sind. Die Wahl der Motive wechselt; es sind flache und gebirgige Landschaften, Wald- und Canalpartien, Abendlandschaften, Mondschein, Figurenbilder u. dgs. M., und der figuralische Theil ist durch verschiedene Scenen aus dem Alltagsleben vertreten. Dem Werke ist als instructiver Theil beigegeben ein “Aperçu historique et scientifique sur l’histoire et les procedes de la gravure à l’eau forte”, worin in Kürze, aber doch dem eiwas pomphaften Titel nicht entsprechend, die geschichte der Kupferstecherei nebst den verschiedenen Methoden des Radirens abgehandelt wird. Anlässlich dieses Werkes, welches H. an mehrere Regenten geschicht, wurde er von denselben, wie von Belgien, Portugal, Parma mit Ordern, von Toscana, Griechenland mit medaillen ausgezeichnet. H. ist Mitglied dr Akademie der schönen Künste in Venedig und in Parma, thätiges Mitglied mehrerer anderer Vereine und steht an der Spitze des Auschuffes zur Errichtung des Reffel-Monuments in Triest. In Freiburg erwarb er sich die philosophische Doctorwürde. Seit einigen Jahren lebt er in Wien.
Hierschl-Minerbi, Joachim (painter, born in Trieste on March 18 1834). The son of wealthy Jewish parents, who are settled in Trieste, where Joachim received his artistic training. His first teachers were Merlato and Fiedler [Bd IV, p. 225] in Trieste, later in Vienna van Haanen [Bd VI, p. 100] and Püttner, he also attended the art academies in Venice, Milan and Florence. Efforts of oil and watercolour paintings are moved to the H. lithography and Radirkunst. In Vienna H. appears first with his paintings in 1856 in the Austrian art exhibitions of the association and same years also in the art exhibition in Milan. Since that time, he has monthly exhibitions of the first major soon Association in smaller spaces soon repeatedly numbers. It was there issued: 1856, in March: "Canal landscape in the moonlight" - in July: "Landscape picture on the Dalmatian coast" - in August for a second motive same coastal area - in December: "Surroundings of the Bagni at Lucca; -- 1857, in January: "Canal-lot" (from the art clubs purchased for 65 fl) - "After the lively" by the art clubs purchased for 75 fl); - "Evening Landscape" - in March: "Ideal Landscape"; -- "Sunset" - 1858, in February: "After the storm," - in June: "One morning," - "Island of Murano near Venice" - 1859, "consignment from the surrounding Vienna" - "On Lido Venice "- 1860:" consignment on the Danube near Vienna. " The pictures are shown in the Ausellungen usually considered unsaleable. From other images H. 's so: Danube area, in possession of the Dukes of Saxe-Coburg-Gotha, Canadelli razor, a second of the Academy of Arts in 1861 Venice purchased; - two Canal landscapes from Venice, both in possession of the Duchess of Parma; - different views of Lake Como, Lake Maggiore from Friuli, Istria, Dalmatia, Hungary, Veduten of Trieste and Schoenbrunn, many smaller marinas, Canal-partien etc. M. Also, he has a collection views from the various provinces of the imperial state lithographirt. In each sequence of images, which belong to a province, the scenic character of that display. Full Ends is also a series of watercolours, railway stations on the route Vienna-Trieste depicting. The year 1856 also saw the plant: "Collection of gravures forte à l'eau et gravees par composees J. Schlauch Here" (Vienna, M. Auer, Fol). Diess It is a series of 30 sheets, each with the monogram H. 's means and with all the different Radirungsmethoden [engraving techniques] being represented, namely the free radirung [engraving] with Rouleau, with half and full aqua ink so forth, so that always some sheets only in one of the above methods are executed. The choice of motifs changes,
flat and mountainous landscapes, forest and Canal views, evening landscapes, moonlight, figures and images dgs. M., and the figuralische Theil is through various scenes from everyday life. The works is instructiver Theil added as a "Aperçu historique et sur l'histoire scientifique et les procedes gravure de la forte à l'eau", which will soon, but the eiwas pomphaften title is not in accordance with the history of Kupferstecherei [copper etching] addition to the various Methods of Radirens cover. During this work, which is an H. historical several regents, he was the same as proposed by Belgium, Portugal, Parma with orders from Tuscany, Greece with medals. H. is a member dr Academy of Fine Arts in Venice and in Parma, thätiges member of several other clubs and is at the forefront of establishing the Auschuffes-Reffel Monuments in Trieste. In Freiburg, he is philosophy Doctor dignity. For several years he has lived in Vienna.
University of Freiburg 1860
Signatur: B038 / 104
Prov.: Phil. Fak.
Umfang: 1 Fasz.
Laufzeit: 1860-1861
Titel: Beilagen zu den Protokollverhandlungen des Dekans Ludwig Oettinger
Enthält u.a.: Einführung eines Anmeldungsbuches für Studenten; Beschaffung von Büchern; Verwendung der Überschüsse aus dem Baader-Weinbergerschen
Stiftungsfonds; Verleihung der Doktorwürde an Dietrich Kirchhoff, Heinrich Hemensperger, Stephan Uhl, Joachim Ritter von Hierschel-Minerbi, Bernhard Anton Schellen, Julius Maier, Carl Traub und Franz Schleweck; Bitte von A. Möllenbeck, C. Lattermann, Heinrich Holland und Valtentin Sauter um Verleihung der Doktorwürde;
Erstellung eines Vorlesungsverzeichnisses; Teilnahme des Dekans an der Säkularfeier der Universität Basel; Beschwerde des Professors Franz Josef von Buß über die Verweigerung der Aufnahme seiner Vorlesung in das Vorlesungsverzeichnis; Erhöhung der Mittel für das physikalische und mathematische Kabinett; Unterbringung von Gipsabdrücken der Universitätssammlung; Einrichtung einer zweiten Professur für Kameralwissenschaften; Bitte von Franz Sauter, Johann Abraham Merz, Rudolf Murs und Ferdinand Vemotti um Befreiung von den Kollegiengeldern; Aufstellung der Mitglieder des philologischen Seminars;
Wahl des Dekans; Aufnahme eines Kredits zu Anschaffungen für das physikalische Kabinett
Hemensperger, Heinrich
Geburtsdatum: 09.07.1828
Signatur: B038 / 105
Prov.: Phil. Fak.
Umfang: 1 Fasz.
Laufzeit: 1861-1862
Titel: Beilagen zu den Protokollverhandlungen des Dekans Anton Baumstark
Enthält u.a.: Verleihung der Doktorwürde an Heinrich Holland, Nikolaus Michael, Johann Georg Sauter und Franz Xaver Kraus; Stellungnahme der Fakultät zum Haushalt 1862/1863; Anschaffung von Apparaten für das physikalische Kabinett; Erstellung eines Katalogs der Münzsammlung;
Beurlaubung des Professors Friedrich Gfrörer aus gesundheitlichen
Extracted from a history of the Philosophy department
Josef Ressel
Text je z převážné části upravenou verzí úvodní stati publikace Dr. Jiřího Charváta a Mgr. Pavla Kobetiče "Josef Ressel a Chrudim", vydané roku 1987 chrudimským muzeem; stať o literárním ztvárnění osobnosti J. Ressela zpracoval PhDr. Miroslav Bastl, CSc.,
Dle matriky pokřtěných římskokatolického (tehdy děkanského) úřadu v Chrudimi se Josef Ludvík František Ressel narodil dne 29. června 1793 v domě čp. 124/I v Chrudimi v Široké ulici. Resselovi rodiče Antonín Heřman Ressel a Marie Anna, rozená Konvičková, se přistěhovali do Chrudimě zatím neznámo odkud - podle literatury někdy v roce 1791 nebo 1792, kdy se Resselův otec stal v Chrudimi výběrčím mýta a nápojové daně. To již měli syna Františka Antonína, narozeného 17. 1. 1791 v Čížkovicích (okres Litoměřice). Kromě Josefa se Antonínu Heřmanovi a Marii Anně Resselovým narodily v Chrudimi i dvě dcery, a to Viktorie (nar. 16. 2. 1795) a Marie (nar. 15. 5. 1797).
K slavnosti byl pozván i terstský Komitét pro postavení Resselova pomníku, jehož tříčlenná delegace vedená předsedou dr. Jáchymem, rytířem Hierschel-Minerbim, se do Chrudimě - jako host města - dostavila se synem Josefa Ressela, Jindřichem Resselem, který byl městem rovněž pozván a který se již tehdy velmi činně angažoval spolu s Cervo Reggiem pro uznání Resselovy priority vynálezu lodního šroubu a pro uctění jeho památky (názvem veřejného prostranství, postavením pomníku apod.).
http://www.gjr.cz/webstranky/eda2/03-skola/historie-ressel.php#a1
Summary by Ladislav Rezucha:
The article is a biography of Josef Ressel (Czech inventor, who invented screw propeller for boats).
In the summer of 1861 Dr Joachim, knight Hierschel-Minerbi, chairman of the Ressel Monument Committee in Trieste (now Italy), was invited with two other Committee members and Ressel's son Jindrich (or Friedrich in German) by the town of Chrudim for unveiling a memorial plaque on the house where Ressel was born. This large celebration took place on 29/06/1861 - the day of his birthday - which ended with a banquet on Strelecky Island. On this occasion, Jindrich Ressel was offered Honorary Freemanship.
Some clarification: Ressel lived in Trieste where he carried out his experiments but is buried in Ljubljana (capital of Slovenia), where he died during an official trip. Many of Trieste's citizens were honoured by the fact that they lived in the same town as such a great inventor and wanted to erect a monument to him. They elected a Monument Committee, who failed to carry out the task, because of the opposition of people who considered Ressel as Austrian and the enemy. That is why his bronze monument was erected in Vienna instead.
Wikipedia
40 Ressel Monument, Madersperger, Marcus
The tragic fate of Austrian inventors: About ship propellers, the sewing machine and about the first automobile.
Ressel, Madersperger, Marcus
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VideoRessel Madersperger Marcus
Josef Ludvík František Ressel (in Czech) or Joseph Ludwig Franz Ressel (in German) or Josip Ressel (in Slovenian and Croatian) (June 29, 1793- October 9, 1857) was a Bohemian forest warden and the inventor of the ship's propeller.
Ressel was born in Chrudim, Bohemia, and worked as a forest engineer in Motovun, Istria (modern-day Croatia). He worked in Kostanjevica on the Krka river (modern-day Slovenia then Austrian Empire) where he tested his ship propellers for the first time. He relocated to Trieste (modern-day Italy, then Austrian Empire) where his tests were successful. He was awarded the propeller patent in 1827. He modified a small steam-powered boat Civeta by 1829 and test-drove it in the Trieste harbor at six knots before the steam conduits exploded. Because of this misfortune, the police banned further testing.
As early as 1804, the American John Fitch is credited with a screw propeller, which was unsuccessful. In 1836, the Englishman Francis Petit Smith tested a screw propeller similar to Ressel's. The first cross-Atlantic journey of a ship powered by a screw-propeller was in 1839, with Ressel's screw improved by the Swedish engineer John Ericsson. The propeller screw design stabilized in the 1880s.
Among other Ressel's inventions are pneumatic post and ball and cylinder bearings. He was granted numerous patents during his life.
He died in Ljubljana and is buried in the Navje cemetery.
150. Todestag von Josef Ressel
Josef Ressel, Erfinder und Forstmann, starb vor 150 Jahren am 9. Oktober 1857. Er absolvierte die Forstakademie in Mariabrunn bei Wien, wo jetzt ein Ressel-Denkmal steht und Institute des Bundesforschungs- und Ausbildungszentrums für Wald, Naturgefahren und Landschaft (BFW) untergebracht sind. Ressel fiel in der Forstakademie durch hervorragende Leistungen auf, hatte schnell unter den Mitschülern eine Führungsrolle inne und wurde von einigen seiner Lehrern besonders gefördert.
Wiederbewaldung des Karstes mit EicheRessel war ein typischer Altösterreicher: geboren 1793 in Böhmen, Jugend in Linz und Wien, vierzigjährige berufliche Tätigkeit, durchwegs im Forstbereich, in Unterkrain, Triest, Montana in Istrien und Venedig. Er kartierte unter anderem die Görzer und Flitscher Wälder, befasste sich mit den Problemen der Wiederbewaldung des Karstes und entwickelte eine Methode zur Bekämpfung des Borkenkäfers. Der gewissenhafte Forstmann Ressel hatte ständig Ideen, die er in die Tat umsetzte: einen Entfernungsmesser, einfache Pressen und – natürlich - die Schiffsschraube.
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Description
Joseph Ressel Denkmal im Resselpark in Wien (vor dem Hauptgebüude der Technischen Universität)
Source
Nikon E4500
Date
Jun 11, 2006
Author
Clemens PFEIFFER, A-1190 Wien
Rijksbureau voor Kunsthistorische Documentatie
Voorkeursnaam Hierschl-Minerbi, Joachim
1 hits in RKD images
Naamsvariant Hiersch-Minerbi, Joachim
Hier, Joachim van
Hierschel, Gioacchino
Hierschell, Gioachino
Opmerking zie naslagwerken
Man/vrouw/groep man
School Oostenrijks
Geboorteplaats/datum Triëst 1834-03-18
Sterfplaats/datum Londen 1905
Plaats/periode van werkzaamheid Nederland 1850 - 1870
Hierschl-Minerbi moet meer dan eens in Holland geweest zijn. Hij studeerde enige tijd aan de akademie in Den Haag.
Dordrecht 1850 - 1870
Niet bekend wanneer en hoe vaak Hierschl-Minerbi in Dordrecht was.
Rotterdam 1850 - 1870
Niet bekend wanneer en hoe vaak Hierschl-Minerbi in Rotterdam was.
Utrecht 1877
foto van olieverfschilderij - gesigneerd van Hier 77 Utrecht
Kwalificatie etser , graficus, schilder
Onderwerp genrekunst
havengezichten
landschappen
Bronnen/Naslagwerken Thieme/Becker 1907-1950 , dl. 17 (1924), p. 62
Bénézit 1976 , dl. 5, p. 537
Busse 1977 , p. 577 (als: Hierschl-Minerbi (Hiersch-Minerbi) Joachim gen. Van Hier, Joachim)
Witt Checklist 1978 , p. 137
Saur Bio-Bibliographischer Index 1999-2000, dl. 4, p. 741 (als: Hierschl-Minerbi, Joachim (Hierschel, Gioacchino; Van Hier, Joachim; Hierschell, Gioachino))
Documentatie RKD BD/0970 - BUI/Dromen van Holland
BD/Witt-microfiches
BUI/Duitsland-Oostenrijk.3/Schilderkunst-voorordening
BUI/Duitsland-Oostenrijk.3/Tekenkunst-voorordening
Recordnummer 38363
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Kunstwerknummer 67172
Afbeeldingsnummer 0000138328
Huidige toeschrijving Joachim Hierschl-Minerbi
Datering ca. 1860 (1850 – 1870)
in deze periode is Hierschl-Minerbi meerdere keren in Nederland geweest
Titel Haven te Dordrecht bij zonsondergang
Onderwerpstrefwoorden topografische voorstelling , rivierlandscha, stadsgezicht, aanlegplaats, aantal menselijke figuren (guideterm), haven, koepel, rivier, roeiboot, stad (in landschap/marine), stenen brug, stoomschip, vissersschip, zeilboot, zonsondergang
Afgebeelde plaats Dordrecht
Object schilderij
Drager/techniek drager onbekend, olieverf
Vorm/maten liggende rechthoek, 46 x 62 cm
Signatuur/opschrift enz. gesigneerd (rechtsonder): van Hier
Veiling Bonhams, Londen, Fine Oil Paintings, 1982-11-25, lotnr. 201, afb. zwart-wit
Documentatie RKD BD/0970 - BUI/Dromen van Holland (afb.nr.: 0000138328)
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Auction records
Gioachino HIERSCHEL de , Jerusalem: Birket Israel , 1864
Oil/canvas , Painting , 8 1/4x12 5/8 in, 21x32 cm
HIERSCHL-MINERBI, Joachim (1834-1905)<SCRIPT></SCRIPT>
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HIER van Joachim
HIERSCHEL Joachim
Auction records
Date Title Dated Size cm (in) Medium
9/14/2006 Dutch Canal Scene/Dutch coastal Scene 1874 59x92 Oil/canvas
12/4/2002 Mondnacht im Hafen 23.5x53 Oil/panel
5/30/2002 The Fishing Fleet at Sunrise/The Fishing Fleet at Dusk 46x68 Oil/canvas
4/21/2002 Aftonstämning, i förgrunden fiskebåtar 91x55.5 Oil/canvas
5/20/2000 Ankunft der Fischerboote 61x91.5 Oil/canvas
3/22/1999 Voiliers près d'une ville hollandaise au coucher de soleil 36x46 Huile/toile
Date Title Dated Size cm (in) Medium
12/5/2007 Port des Pays-Bas au clair de lune 57x91 Huile/toile
9/14/2006 Dutch Canal Scene/Dutch coastal Scene 1874 59x92 Oil/canvas
3/24/2003 Scène de port en Hollande 21x39 Huile/toile/panneau
12/4/2002 Mondnacht im Hafen 23.5x53 Oil/panel
11/2/2002 Paysage de neige 14x21.8 Huile/toile
10/30/2002 Scène de port en Hollande 21x39 Huile/toile/panneau
5/30/2002 The Fishing Fleet at Sunrise/The Fishing Fleet at Dusk 46x68 Oil/canvas
4/21/2002 Aftonstämning, i förgrunden fiskebåtar 91x55.5 Oil/canvas
12/2/2000 Anlandende Küstenfischer vor dem Gewitter 61x91 Oil/canvas
5/20/2000 Ankunft der Fischerboote 61x91.5 Oil/canvas
7/6/1999 Rowing in to the Jetty 29.5x40 Oil/panel
4/29/1999 Rowing in to the Jetty 29.5x40 Oil/panel
3/22/1999 Voiliers près d'une ville hollandaise au coucher de soleil 36x46 Huile/toile
4/7/1998 Fischerboot vor der Adriaküste 1854 32.5x42.5 Oil/board
11/20/1996 Scheldt 23x30.5 Oil/board
3/12/1996 Boulogne by Moonlight 50.5x76 Oil/canvas
11/26/1991 Figures in a winter landscape 28.5x38.5 Oil/canvas
1/31/1991 Stadtansicht in Holland 16x20 Oil/panel
7/5/1990 Fischerboot vor der Adriaküste 1854 30x41 Oil/panel
1881 British Census
G.H. DE MINERBI Household
Male
Other Information:
Birth Year <1839>
Birthplace Trieste (F), Austria
Age 42
Occupation Artist & Painter
Marital Status U <Unmarried>
Head of Household Rich.H.W. DRUMMOND
Relation Lodger
Disability
Source Information:
Dwelling 2 New Burlington St
Census Place London, Middlesex, England
Family History Library Film 1341028
Public Records Office Reference RG11
Piece / Folio 0122 / 65
Page Number
16
Household:
Name Relation Marital Status Gender Age Birthplace Occupation Disability
Rich.H.W. DRUMMOND Head U Male 40 Millfield In Hawthorndean Bart Northumbd
Thos. FOWLER Lodger U Male 48 Burton Stalker, Lincoln, England Clergyman ... & ...
G.H. DE MINERBI Lodger U Male 42 Trieste (F), Austria Artist & Painter
His Landlord
Richard Drummond appears to have been a scion of the family of Hawthorndean or Hawthornden, near Edinburgh. The Drummonds were baronets.
"HAWTHORNDEAN, a hamlet in the county Edinburgh, Scotland, 6 miles S. of Edinburgh. It is a station on the Edinburgh and Peebles section of the North British railway. Hawthorndean House is situated on the river Esk, near Roslin Castle, and belongs to the Drummonds, whose ancient seat is still standing. It was visited by Queen Victoria in 1848, and contains some fine portraits and the dress worn by Charles Stuart in 1745. It was here that Ben Jonson visited W. Drummond, the poet and historian."
A Neighbour?
The Rev. Thomas Fowler, D.D. Oxon, Hon. LL.D.(Edin.) (1848-49), was Postmaster of Morton College,Oxford; he was a " double first " in Classics and Mathematics; Fellow of Lincoln; Denyer Theological Scholar. He served the University as Proctor, Professor of Logic, and Select Preacher. He became President of Corpus Christi in 1881 and was Vice-Chancellor of the University of Oxford 1899-1900. Dr. Fowler was born in Castletown and attended the College as a day boy. He died at Oxford in 1904 and bequeathed to the Trustees an endowment of £1000 for the College.
THE REV. T. FOWLER, D.D., LL.D.
This Thomas Fowler was, however, born in Castletown, isle of Man
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